Vasszívű testőr – páncélozott Mercedes

A Mercedes-Benzek esetében az ügyfelek bizonyos hányada játszik olyan szerepet, vagy dolgozik olyan környezetben, ahol a veszély mindennapos tényező. Számukra a páncélozott autók jelenthetnek némi megnyugvást, s ezúttal a stuttgartiak próbálnak az ő kedvükre tenni kétféle ML modell segítségével. 
A VR4-es biztonsági osztályba sorolandó csillagos terepjárókat a gázolajos 350 BlueTEC, illetve a benzines 500-as motorokkal rendelhetik meg a védelmet igénylő vásárlók. A hagyományos verziókhoz képest természetesen az ilyenkor megszokott adalékokkal találkozunk, nevezetesen egyebek mellett módosított ajtók, megerősített tűzfal szerepel a lajstromban, és persze a polikarbonátból készült védőréteggel is rendelkező ablakokról sem feledkezhetünk meg.


A Mercedes-Benzek esetében az ügyfelek bizonyos hányada játszik olyan szerepet, vagy dolgozik olyan környezetben, ahol a veszély mindennapos tényező. Számukra a páncélozott autók jelenthetnek némi megnyugvást, s ezúttal a stuttgartiak próbálnak az ő kedvükre tenni kétféle ML modell segítségével. 

A VR4-es biztonsági osztályba sorolandó csillagos terepjárókat a gázolajos 350 BlueTEC, illetve a benzines 500-as motorokkal rendelhetik meg a védelmet igénylő vásárlók. A hagyományos verziókhoz képest természetesen az ilyenkor megszokott adalékokkal találkozunk, nevezetesen egyebek mellett módosított ajtók, megerősített tűzfal szerepel a lajstromban, és persze a polikarbonátból készült védőréteggel is rendelkező ablakokról sem feledkezhetünk meg.
Az A-, B- és C-oszlopot speciális acélötvözettel erősítették meg a mérnökök, ahogy a tető is ellenállóbb anyagból készül. Ezek révén az ML merevsége is sokkal nagyobb a hétköznapi testvéreknél megszokottnál.
Mindkét verzió 20 hüvelykes, könnyűfém AMG felniken gördül, az abroncsok pedig természetszerűen defektmentesek, amelyeken a nyomás teljes elvesztése esetén 30 km-t képes megtenni az autó maximum 80 km/h-val. A BlueTEC dízel 258 lóerővel és 600 Nm-rel vértezi fel a Mercedes terepjáróját, míg az az 500-as verzió a V8-as benzinessel 408 lóerőt és 600 Nm-t tud, s a gyártó remek 7G-TRONIC Plus bolygóműves automataváltója jár hozzájuk - az összkerékhajtás persze szintén adott.

Előbbi 9,4 másodperc alatt tud álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulni, míg a nyolchengeres nyilvánvalóan jobban kapkodja a lábait, s már 6,5 szekundum alatt képes elérni a bűvös határt. Az elektronika 210 km/h-ban szabja meg a csúcssebességet. A védelemmel dúsított ML-eket március közepétől lehet majd megrendelni, akár jobb-, akár balkormányosként. Az árakról egyelőre hallgatnak a stuttgartiak, ám aki speciális védelemre áhítózik, bizony komoly felárral számolhat.